معرفی دوربین SONY HVR-HD1000

معرفی دوربین

 SONY HVR-HD1000

بعد از چند شاهکار از سونی این کمپانی بیکار ننشست و یک دوربین فانتزی همه کاره نیز راهی بازار کرد که موجودی ناقص الخلقه اما کارامد و دوست داشتنی برای پروژه هایی مثل کلیپ های عروسی ، مستند سازی ،و کار های آزاد است.

hd1000 یک دوربین شولدر سایز است . و قدرت مانور زیادی روی دست ندارد اما برای ضبط های طولانی و یک نواخت رفیق شفیقی است .

در جلوی این دوربین لنز carl zeiss 54 میلیمتری با 10 x زوم اپتیکال قرار داره که با توجه به قیمت دوربین جای هیچ بهانه گیری باقی نمی ذاره و پشت این لنز یک سنسور cmos 1.29 اینچی جا سازی شده که با تکنولوژی ClearVid خودش و زاویه 45 درجه پیکسل هاش کیفیتی بهتر از CMOS های معمولی داره اما......(ادامه مطلب)

مشخصات

دانلود بروشور SONY HVR-HD1000

 

CINAMA

فصل کرگدن؛ تولدی دیگر برای بهمن قبادی

به روز شده:  11:11 گرينويچ - شنبه 15 سپتامبر 2012 - 25 شهریور 1391
عوامل فیلم فصل کرگدن

از چپ به راست، بهروز وثوقی، مونیکا بلوچی، بهمن قبادی، بلچیم بیلگین و آرش لباف

با توجه به شرایط سخت فیلمسازی مستقل در ایران و مشکلات کنترل و سانسور، تعدادی از فیلمسازان ایرانی در کشور های دیگر فیلم می سازند. فصل کرگدن، فیلم جدید بهمن قبادی که در خارج از ایران ساخته شده در جشنواره فیلم تورنتوی کانادا به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

در این فیلم مونیکا بلوچی در کنار بهروز وثوقی ایفای نقش کرده است. رکسانا صابری گزارش زیر را برای بخش انگلیسی بی بی سی فرستاده است.

پشت صحنه فیلم "فصل کرگدن" ساخته بهمن قبادی

فیلم فصل کرگدن ششمین ساخته بلند بهمن قبادی یکی از فیلمهایی بود که در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد. فیلمی که بهروز وثوقی بازیگر افسانه ای سینمای پیش از انقلاب ایران را بعد از بیشتر از سه دهه دوباره به پرده سینما برگرداند.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

سه سال و نیم پیش، وقتیکه بهمن قبادی، فیلمساز ایرانی، از ایران فرار کرد، با یک پرسش بزرگ رو در رو شد، "من چرا زنده ام؟"

او سرزمین مادری اش را پشت سر گذاشته بود و از دوستان و آشنایانش بریده بود و تیم فیلمسازی اش هم او را همراهی نمی کرد. وزارت اطلاعات ایران او را تهدید کرده بود و به قبادی توصیه کرده بود که بار و بندیلش را ببندد و از ایران برود.

در ماه می سال ۲۰۰۹ قبادی اول به عراق و سپس به ترکیه رفت و به صدها هنرمند و روزنامه نگار ایرانی دیگر پیوست که درجستجوی امنیت و آزادی در جایی دیگر به جز ایران بودند.

"بعضی ها فیلم را می بینند چون می خواهند فیلمی بر علیه سیاست های دولت ایران ببینند ولی من فکر می کنم که این فیلم ابعاد دیگری هم دارد. در این فیلم، دوران شاه هم به تصویر کشیده شده و می بینیم که در آن زمان هم علیه مخالفین خشونت وجود داشت. این فیلم در واقع به موضوع قدرت و سواستفاده از آن می پردازد و به عقیده من مفهومی جهانی دارد"

مونیکا بلوچی، بازیگر فیلم

قبادی در گفتگویی که با بی بی سی در تورنتو داشت گفت: "شرایطم به قدری سخت شده بود احساس می کردم اگر فیلم نسازم می میرم."

نتیجه این احساسات ساخته شدن فیلم فصل کرگدن بود. اولین فیلم قبادی در تبعید.

این فیلم ۹۶ دقیقه ای قصه صادق کمانگر، شاعر کرد را روایت می کند. کمانگر ۲۷ سال زندانی بود و زمانی که بالاخره آزاد شد، فهمید که به خانواده اش اعلام شده که او مرده است.

قبادی درباره فیلم گفته: "زمانی که من به آقای کمانگر و باقی زندانیان بیگناه ایرانی فکر می کردم قصه فیلم مثل جنینی در وجودم شکل گرفت و رشد کرد. اما ساخت فیلم در عراق و ترکیه آسان نیست. کارگردان به گروهی نیاز دارد که زبان همدیگر را بفهمند."

قبادی مجبور شد برای پیشبرد فیلمش از دوستان ایرانی اش کمک بگیرد و آنها را به ترکیه و عراق آورد. کسانی که بعد از پایان فیلم از قبادی خواستند نامشان را در تیتراژ فیلم ذکر نکند.

موضوع زندان

بهمن قبادی: خودم را مثل کودکی می بینم که پر از امید است

مخالفین تندروی قبادی او را متهم می کنند که جدایی طلب است و به کردستان مستقل از ایران فکر می کند. بهمن قبادی این اتهام را رد می کند.

آخرین فیلم قبادی در ایران- کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد- به زبان فارسی ساخته شد، ولی کماکان با مشکل برخورد کرد. آن فیلم درباره گروه های موسیقی زیرزمینی در ایران بود و ربطی به کردستان نداشت. اما در کشوری که برای ساخت فیلم باید از ابتدا تا انتها مجوز دولتی داشت و از فیلمنامه تا اکران یک فیلم همه چیزش تحت کنترل است، قبادی هرگز نمی توانست فیلمی مثل فصل کرگدن را بسازد.

و حتی ممکن بود که مانند همکارش جعفر پناهی زندانی شود.

قبادی این فیلم را بدون هیچ وحشتی ساخت و به گفته خودش این اولین بار است که فیلمی در آرامش ساخته و مجبور به خودسانسوری نشده است.

او می گوید: "این احساس بسیار خوبی است که یک فیلمساز بتواند در کمال آزادی فیلمش را بسازد و برای هر مجوزی چند سال معطل نشود. و در تمام مدت مجبور نباشد به خطراتی که پشت سرش هستند فکر کند. من احساس می کنم که در این فیلم آرامش جای استرس فیلم های قبلی ام را گرفته است."

مردی که در این فیلم نقش شاعر را بازی می کند- بهروز وثوقی- خودش در سال ۱۳۵۷ و چهار ماه پیش از انقلاب اسلامی در ایران از کشورش خارج شد و دیگر برنگشت.

بهروز وثوقی یکی از موفق ترین و بهترین هنرپیشه های سینمای ایران پیش از وقوع انقلاب بود. او در بیش از ۹۰ فیلم ایفای نقش کرده بود ولی بعد از انقلاب او را متهم کردند که با خانواده سلطنتی در ارتباط نزدیک است و وثوقی دیگر به ایران بازنگشت.

بهروز وثوقی در گفتگوی بعد از نمایش فیلم در تورنتو به خبرنگاران گفت: "من فکر نمی کنم که اگر الان به ایران برگردم زندانی ام کنند ولی مطمئن هستم که اجازه نخواهم داشت کاری را که دوست دارم انجام بدهم."

او معتقد است که با تمام مشکلاتی که سر راه فیلمسازان ایرانی هست، آنها خوب کار می کنند و می گوید: "فقط اگر کمی بیشتر به فیلمسازان ایرانی آزادی داده شود حاصل بسیار خوبی خواهد داشت. آینده سینمای ایران روشن است."

بهروز وثوقی ۷۴ ساله است و در طی ۳۵ سال گذشته چندین و چند فیلمنامه را رد کرده است چون به طور مثال نقش ایرانی تروریست به او پیشنهاد کرده بودند. او از اینکه این ۳۵ سال را صبر کرده خوشحال است و با قصه این فیلم و کاراکتر اصلی آن همذات پنداری دارد. زندگی و خانه وثوقی هم مانند صادق کمانگر از او ربوده شده است.

امید به آینده

در فیلم فصل کرگدن، مونیکا بلوچی ستاره سرشناس سینما در کنار بهروز وثوقی ایفای نقش کرده است. او نقش همسر قهرمان فیلم را بازی می کند و مدتی را در زندان می گذراند. یکی از بازجو ها به او گرایش جنسی دارد و در صحنه ای ماتیک او را می خورد. بازجو به او قول می دهد که اگر از همسرش جدا شود آزادش می کند.

مونیکا بلوچی درباره فیلم به بی بی سی چنین گفت: " بعضی ها فیلم را می بینند چون می خواهند فیلمی بر علیه سیاست های دولت ایران ببینند ولی من فکر می کنم که این فیلم ابعاد دیگری هم دارد. در این فیلم، دوران شاه هم به تصویر کشیده شده و می بینیم که در آن زمان هم علیه مخالفین خشونت وجود داشت. این فیلم در واقع به موضوع قدرت و سواستفاده از آن می پردازد و به عقیده من مفهومی جهانی دارد.

فیلم فصل کرگدن فیلم کم دیالوگی است و صحنه های خاکستری فراوانی دارد ولی کارگردان معتقد است که فیلمش ببسیار امید بخش است. او می گوید: "هر بار که می شنوم دوستی در ایران گرفتار شده است سعی می کنم به او بگویم همه درها بسته نشده و راه های دیگری هم هست. فیلم فصل کرگدن این پیغام را در خودش دارد."

بهمن قبادی که ۴۳ ساله شده است، این فیلم را "تولدی دیگر" برای خودش می داند و می گوید: "من فکر می کردم که آدمها فقط یک بار متولد می شوند ولی در این لحظات احساس می کنم که دوباره متولد شده ام و یک زندگی دیگر به من بخشیده شده است. من خودم را مثل کودکی می بینم که پر از انرژی و امید است."

 

چگونه یک کلیپ بسازیم ؟

چگونه یک کلیپ بسازیم ؟

  ۱۰ تکنیک ساخت یک کلیپ 

این روزها ساختن کلیپ مد شده است و هرکس با داشتن فقط یک عدد دوربین فیلمبرداری و یک کامپیوتر بدون داشتن هرگونه تجربه کلیپ می سازد و سپس خود را کلیپ ساز جا می زند . پس بهتر است که شما هم جا نمانید و به این جرگه بپیوندید با این تفاوت که کار شما از نظر فنی بسیار برتر خواهد بود البته اگر با من گام به گام پیش بیایید .

قبل از ادامه بهتر است که مفهوم کلیپ را روشن کنم . کلیپ در واقع یک فیلم موزیکال است و یا یک ترانه تصویری . کلیپ با آن چه شما این روزها با نام عامیانه Show می بینید متفاوت است در واقع نام رسمی آن ها Video است که فاقد هرگونه انسجام ساختاری بوده و فقط شامل تصاویری سریع و جامپ کات هایی از خواننده و ( استغفرالله!!!) خدم و حشمی که در حال حرکات موزون (!) می باشند و اگر هم در ایران تولید شده باشد که دو نفر جنس مخالف دنبال هم می افتند و برای هم قرو غمزه ول می کنند.به هر حال در این مقاله مراحل ساخت یک کلیپ منسجم ، فنی و زیبا را آموزش خواهم داد .


( قبل از همه فرض را بر این گذاشته ام که قصد ساخت کلیپی برای یک ترانه را دارید . )


▪ یک نکته : سلسله مقالات آموزش نرم افزارهای پریمایر ، کول ادیت ( Adobe Audition ) و تری دی استودیو مکس و همچنین Swish Max برای طراحی انیمیشن دو بعدی را در این وبلاگ ارائه داده ام . مقالاتی را نیز در رابطه با کار با رنگ ها و نورها در فتوشاپ و همچنین After Effect ارائه کرده ام که می توانید از آن ها در کار خود استفاده نمایید .


۱) ترانه را گوش بدهید . شعر ترانه را یادداشت کنید . در صورت امکان نت ها و سازهای به کار رفته را یادداشت کنید . ضرباهنگ ها را تعیین نمایید .


۲) کلمه به کلمه پیش بروید و برای هر مفهوم به کار رفته در شعر ترانه ، تصویر سازی کنید و در صورت نیاز نمادهای مناسب را یادداشت کنید .


۳) بر اساس مفاهیم شعر، داستانی را تصور کنید و سپس فیلمنامه آن را بنویسید . دقت کنید که سکانس ها باید بسیار کوتاه باشند . سبک کار خود را نیز تعیین نمایید . این که بخواهید بر روی نمادها تاکید کنید و یا داستانی رئال را به تصویر بکشید بر روی روند کار نوشتن شما تاثیر خواهد گذاشت .


۳) مکان ها و موقعیت های لازم را تعیین نمایید .برای این کار مطابق ترانه در محیط های گوناگون بهترین لوکیشن ها را انتخاب نمایید. شخصیت های لازم را مشخص نمایید . در صورت نیاز به ابزار خاص آن ها را تعیین نمایید .


▪ نکته : در حال گوش دادن به ترانه در محیط ها و مکان ها و شرایط گوناگون قدم بزنید و به شعر ترانه گوش بدهید . تصاویر زیبایی در ذهن شما پدید خواهد آمد .


۴) فیلمنامه تان را دکوپاژ کنید . نوع لنزها ، نوع دوربین ، شرایط نوری (نور کم ، نور زیاد و ...) و رنگ زمینه مناسب در محل فیلمبرداری را تعیین نمایید و نورافکن ها و لنزها و در صورت نیاز فیلترهای مناسب را تهیه کنید .


۵) به طراحی صحنه بیندیشید . یک طراح صحنه بسیار می تواند در زیبایی کار شما موثر باشد . طراحی صحنه با زیبایی بصری ای که ایجاد می کند مهم ترین نقش را در موفقیت کار شما خواهد داشت . المان ها و آیتم های مناسب را انتخاب نمایید . با توجه به مفهوم ترانه و ضرباهنگ آن از رنگ ها ، سایه روشن ها و نور مناسب استفاده کنید . فضا سازی عنر کلیدی یک کلیپ موفق می باشد .


۶) کار فیلمبرداری را شروع کنید . نماها را سعی کنید به صورت متحرک بگیرید . نماهای ایستا جاذبه کمی دارند زیرا ضرباهنگ کلیپ نسبتا زیاد است . از تمامی زوایا فیلمبرداری نمایید . نماهای Insert در تدوین بسیار به کار می آیند ، بنابراین از آن ها غفلت نکنید . سعی کنید تکان های دوربین را به حد صفر برسانید ، تکان های دوربین بسیار آزاردهنده خواهد بود بدین منظور می توانید از ریل و یا کرین استفاده نمایید .در فیلمبرداری نماهایی که نیاز به تکنیک بک پروجکشن دارد تمامی ریزه کاری ها شامل تنظیمات نور و کنتراست را رعایت نمایید تا در Match نهایی به مشکلی برنخورید . استفاده از چندین دوربین در زمان فیلمبرداری می تواند در زمان صرفه جویی نماید اما مدیریت شما را می طلبد تا بهترین نماها را فیلمبرداری نمایید و همچنین نمایی از قلم نیفتد .


۷) نرم افزار تدوین مناسب خود را انتخاب نمایید . یک ترکیب مناسب می تواند شامل Adobe Premiere برای برش فیلم و تدوین آغازین و نهایی ، Adobe After Effect برای طراحی جلوه های ویژه کامپیوتری و Uleed Video Studio برای طراحی ترانزیشن ها و جلوه های تصویری باشد . استفاده از نرم افزار تری دی مکس نیز می تواند شما را در طراحی جلوه ها و مدل های سه بعدی یاری دهد . در صورتی که نیاز به ویرایش صدا داشتید می توانید از Adobe Audition استفاده نمایید . Light Wave نیز می تواند در خلق برخی جلوه های تصویری به کار شما بیاید .


۸) هنگام تدوین دقت کنید که ابتدا باید نماهای خام ( نماهای مناسب و مورد قبول کارگردان ) را انتخاب نمایید و با طراحی یک Story Board مناسب یک پیش فرض ابتدایی از فیلم نهایی ایجاد نمایید . فیلم را تدوین نمایید ، سپس ترانزیشن ها و مدل ها و در پایان جلوه های کامپیوتری را بیفزایید . در نرم افزار After Effect و یا Adobe Audition می توانید به صورت خودکار از نرم افزار بخواهید تا نقاط اوج و فرود آهنگ را نشانه گذاری نماید . این کار در تسریع کار شما مفید خواهد بود .


۹) از فیلم خروجی بگیرید و در صورت لزوم مجددا فیلم را تصحیح نمایید . در صورتی که صدا و تصویر با هم Match نشده باشند شما باید دوباره آنها را روی Time Line نرم افزار Arrange کنید . تصاویر Match شده در تکنیک بک پروجکشن نیز باید دارای هماهنگی در نور و کنتراست باشند و در صورت لزوم آن ها را نیز تنظیم نمایید . در صورتی که شدت صدا مناسب نیست ، آن را ویرایش نمایید .


۱۰) خروجی نهایی را از فیلم بگیرید.بالاترین کیفیت خروجی را انتخاب نمایید . کلیپ شما آماده است .


استودیو کانال فیلم


تولید فیلم های صنعتی و تیزرهای تبلیغاتی
تولید کلیپ و تیزر های تبلیغاتی و برنامه کودک

پوشش تصویری سمینار ها

دوبله فیلمهای خارجی به زبان فارسی و زبانهای محلی ایران

معرفی یک سیستم برای میکس و مونتاژ

 

mixsystem00 میکس و مونتاژ قطعات ویدیویی جزو سنگین‌ترین عملیات‌هایی است که یک کامپیوتر انجام می‌دهد.  این کار بدون یک کارت ویدیویی سریع در کنار سخت‌افزار قوی به کندی و با کیفیت پایینی انجام می‌شود. سیستم پیشنهادی این هفته، برای میکس، مونتاژ و ویرایش قطعات ویدیویی درنظر گرفته شده است. مزیت اصلی این سیستم در کنار سرعت بالا، قیمت مناسب، سازگاری و آمادگی برای کار با کارت ویدیویی دلخواه شما است. شما می‌توانید بسته به نیاز خود کارت ویدیویی با قیمت و کارایی مورد نظر را انتخاب و روی این سیستم قرار دهید.

پردازنده

پردازنده‌های خانواده Nehalem با دارا بودن دستورالعمل‌های پیشرفته مالتی‌مدیا، عملکرد بسیار خوب و سریعی هنگام کار با نرم‌افزارهای ویرایش محتوای مالتی‌مدیا دارند. چهارهسته‌ای‌ها و شش هسته‌ای‌های  Core i7، سریع‌ترین پردازنده این گروه هستند که در مدل‌های مختلف با فرکانس‌های عملیاتی متنوع تولید می‌شوند. ترکیب یک پردازنده Core i7 با سوکت LGA 1156 در کنار یک مادربورد P55 می‌تواند کارایی و بازده قابل قبولی برای این سیستم داشته باشد. i7-860 پردازنده انتخابی برای این سیستم است که مبتنی بر سوکت LGA 1156 بوده و از فرکانس عملیاتی ۸/۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند. فناوری‌های Hyper Threading و Turbo Boost جزو امکانات مهم این پردازنده است که در شرایط خاص می‌توانند تاثیر محسوسی روی بهبود کارایی آن داشته باشند.

مادربورد

اکثر مادربوردهای رده گران‌قیمت چیپ P55 دارای امکانات مورد نیاز اورکلاکرها و گیمرها هستند و انتخاب آنها برای چنین سیستمی، چیزی جز هزینه اضافی نخواهد بود. یک بورد با قطعات الکترونیکی مرغوب و پورت‌های ورودی و خروجی کافی، فاکتورهای اصلی انتخاب مادربورد این سیستم است. P7P55D-E، مادربورد انتخاب شده برای این سیستم است که از تراشه P55 بهره می‌برد. مادربوردهای P55 اسوس که در نام خود از پسوند E استفاده می‌کنند همگی دارای درگاه USB3 و رابط ذخیره‌کننده SATA3 هستند و این مادربورد نیز از این قاعده مستثنی نیست. در پانل پشتی مادربورد، علاوه بر شش پورت USB2 و دو پورت USB3، خروجی اپتیکال S/PDIF و همچنین پورت‌های eSATA و IEEE 1394a نیز به چشم می‌خورد.

حافظه

با چهار گیگابایت حافظه، عملیات‌های محول شده به این سیستم به خوبی انجام خواهند شد. من قصد ندارم بودجه اضافی بابت خرید ماژول‌های حافظه با فرکانس‌های بالا صرف کنم چرا که روی کارایی این سیستم تاثیر محسوسی نخواهد داشت. یک جفت ماژول دو گیگابایتی با فرکانس ۱۳۳۳مگاهرتز و زمان تاخیر CL8 بهترین گزینه برای این سیستم به نظر می‌رسد. این ماژول‌ها از A-DATA و سری Gaming Experience این برند انتخاب شده‌اند.

کارت گرافیکی

این سیستم باید توانایی پخش محتوای ویدیویی با فرمت‌های مختلف و سرعت مناسب را داشته باشد. وجود یک کارت گرافیکی برای شتابدهی پخش محتوای ویدیویی جزو ملزومات این سیستم است. کارت رادئون HD 5450، انتخاب من برای این منظور است. این کارت از نسخه ۲/۲ موتور ویدیویی UVD بهره می‌برد که توانایی شتابدهی و رمزگشایی سخت‌افزار فرمت‌های ویدیویی مختلف را دارد. رادئون HD 5450 از DirectX 11 پشتیبانی می‌کند.

منبع تغذیه

وجود یک منبع تغذیه باکیفیت، عملکرد مورد انتظار این سیستم در شرایط مختلف را تضمین می‌کند. از نظر توان خروجی، این سیستم به چیزی بیش از یک مدل ۴۰۰ وات نیاز خواهد داشت. منبع تغذیه انتخاب شده مدل ۵۰۰واتی از خانواده Silent Pro ساخت کولرمستر است. طراحی فوق‌العاده کم صدا، مهم‌ترین و بارزترین خصوصیت محصولات این خانواده است. مزیت دیگر این مدل، سیستم کابل‌کشی Modular آن بوده که باعث زیبایی بیشتر فضای داخل کیس و تهویه بهتر هوا می‌شود.

شبکه جهانی pdf   را بدونه استفاده از ماهواره دیدن فرمایید

 برای سفارش آگهی در یکی از پربیننده ترین شبکه های فارسی زبان به سایت اینترنتی شبکه جهانی شبکه جهانی pdf  مراجعه فرمایید

http://www.facebook.com/gardon.afsari
 
------------------------------
  
09379522819   iran
  گردون افسری(رامین)
------------------------
09189915010   ايران(ساسان افسري)
---------------------------------------------